Välireklaamide hulka kuuluvad ka hoonete sees asetsevad teabekandjad — POS (point of sale) konstruktsioonid, TPD, ekraanid jmt, kuid tihedamini jaotakse neid eri reklaamiliike "indoor-reklaamid".
Välireklaam (tihti märgistatakse outdoor-reklaam terminiga või OOH (out of home) kuulub ATL (above the line) reklaamiliiki.
Plussid
¤ Lugemiseks ei ole vaja lisavahendeid
¤ Auditoorium pidevalt kasvab linna elanike arvu kasvuga
¤ Kõige odavam kontakti (CPT) hind
Miinused
¤ Staatiline reklaamipilt ( v.a. LED ekraanid )
¤ Ambivalentne linna elanike vastuvõtmine, mõned arvavad, et välireklaam kahjustab linna arhitektuuri ja väljanägemist
( Informatsioon" Mis on välireklaam?" ja välireklaami plussid ja miinused pärineb Vikipeediast: http://et.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4lireklaam )
Välireklaami paigaldamiseks on eelnevalt vaja kohaliku omavalitsuse kooskõlastust.
Reklaamikandijate ja reklaamipaigaldamise põhinõuded on Eesti omavalitsustes sarnased.
¤ Reklaam paigutatakse ainult reklaamikanjatele
¤ Reklaamikandjad ja/või reklaam , mis paigaldatakse linna administratiivpiirides olevale maa-alale, hoonetele või rajatistele, on lubatud paigaldada linnavalitsuse poolt väljastatud paigaldusloa alusel.
¤ Linna omandis või valduses olevatele hoonetele ja linnale kuuluvatele reklaamialustele ei ole lubatud poliitilise reklaaami paigaldamine.
¤ Reklaamikandija ja/või reklaami paigaldusloa saamiseks esitatatakse linnavalitsusele järgmised dokumendid:
1) vormikohane avaldus ( omavalitsuse veebilehel vorm lisatud )
2) reklaamikandjate ja/või reklaami eskiis mõõtude ja värvilahendustega, mittestatsionaarse reklaami puhul värvifoto
3) maapinnale paigaldatava reklaamkandja puhul - asendiplaan mõõtkavas 1:500 koos maapealsete ja -aluste tehnovõrkudega, kus on näidatud paigaldatava objekti asukoht
Reklaami paigaldusloas märgitakse
ära alljärgnevad andmed:
1) reklaami avalikustaja (registri- või
isikukood, aadress, telefon, e-post);
2) reklaamikandja asukoht;
3) reklaami mõõdud;
4) reklaami paigaldusloa tähtaeg;
5) likvideerimise tähtaeg;
6) reklaamikandja paigaldaja (aadress,
telefon, e-post, registri- või isikukood) ja reklaamikandja mõõdud
reklaamikandja paigaldamisel.
Reklaamimaks
Määruse kohaselt on maksuobjekt reklaam, mida eksponeeritakse linnas( võib erineda omavalitsustes):
- avalikus kohas, milleks on üldkasutatav koht või vabaks liikumiseks ja kasutamiseks piiratud territoorium, ehitis või selle osa ja mis asub ehitise siseruumidest või väljaspool ehitise siseruume avalikkusele suunatult;
- eraomandis oleval kinnistul või ehitisel või selle siseruumides avalikkusele suunatult;
- mobiilse konstruktsiooni vahendusel avalikkusele suunatult
Kui kohalikult omavalitsuselt on kooskõlastus olemas ja reklaamimaksus osas kokkuleppe olemas, siis see ei pruugi veel kaugeltki kõik olla, et välireklaami saaks paigaldama hakata. Näiteks kui soovitakse reklaam paigaldada eramaja seinale, siis on vaja kooskõlastust ka majaühistu juhatuselt või eramaja omanikult. Kui välireklaam paigaldatakse maantee lähendusse, siis tuleb pöörduda maanteameti poole ja tutvuda nende poolt kehtestatud nõuetega ja ka sealt kooskõlastus taotleda. Tööd ja tegemist on palju.
Välireklaami paigaldamine on omamoodi kunst. Young, Active, Creative meeskonda aitas festivali välireklaami paigaldamisel AS Põlva Teed. Suured tänud nendele!
No comments:
Post a Comment